Undervisnings Menu

TAL ORDET

2.Korinther 4:13.
Og da vi har den samme ånd af tro, ifølge det der står skrevet: "Jeg troede og derfor talte jeg," tror vi også og taler derfor.

Elskede, det er ikke nok for dig blot at kende ordet i dit hjerte. Du må sige det. Det er da latent magt bliver faktisk magt. Da vor Herre Jesus blev fristet i ørkenen, tænkte han ikke kun på Skriften. Han talte det højt.

Du kan huske tusinder af skrifter, men hvis du ikke lærer at sige, "Det er skrevet", og frigive Ordet, vil der ikke være nogen magt. Guds kraft er der, men alt ligger i dvale inde i dig. I det øjeblik du udtaler det, er det som om Gud taler. Guds ord i din mund er som Gud taler. Amen!

Frygt er ikke noget, du kan resonnere eller analysere væk. Frygt er irrationel. Der er nogle frygt, der kommer ind i dit liv, og du kan tænke over dig selv: Kom nu, hvad er chancerne for, at det sker? eller det er så fjollet at frygte dette.

Men har du bemærket, at den frygt stadig hænger rundt? Vi er i krig, min ven, og den eneste måde at besejre frygt på er at tale Guds ord til den frygt, du har, ved at sige "Det er skrevet." Det er skrevet - "For Gud har ikke givet os en ånd af frygt, men af ??kraft og kærlighed og et sundt sind" (2 Tim. 1: 7).

Jeg vil have dig til at huske det. Det er et stærkt vers i Skriften.

Nu vil jeg have dig til at sige dette højt: Det står skrevet: "For Gud har ikke givet os en ånd af frygt, men af ??kraft og kærlighed og et sundt sind." Føler du den kraft, der følger med at sige dette højt?

Dette er sandheden: Gud har ikke givet os en ånd af frygt, men af ??kraft og kærlighed og et sundt sind. Jeg er ligeglad med, hvilken slags frygt du kæmper med - frygt for at blive gammel, frygt for at få denne eller den anden sygdom, frygt for at miste dit job, frygt for fiasko. Uanset hvilken frygt der er kommet imod dig, erklær: "Der står skrevet."

Hvad hvis frygten kommer tilbage? Sig det igen! Nogle gange taler jeg skrifter om min situation om morgenen, om eftermiddagen og om aftenen. Hver gang frygt kommer tilbage, taler jeg Guds ord.

Hvis djævelen vil have en kamp, ??så giv ham en! Giv ham Åndens sværd, så får han pointen hver gang. Der er mange skrifter, du kan huske. Skriv de skriftsteder, der dækker områderne for dit behov, ned, og bevæbn dig med dem!
OP